El Concurs de Castells de Tarragona ha presentat avui el cartell i la imatge oficial de la seva XXVIIena edició. La dissenyadora gràfica i castellera Aina Mallol n’ha estat l’autora i com ella explica, ha trobat la inspiració en els propis sentiments i emocions que el Concurs li transmet.
La presentació s’ha celebrat en una roda de premsa a la Tarraco Arena Plaça (TAP) i Mallol ha estat acompanyada per la consellera de Cultura, Festes i Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria, juntament amb el director del Concurs de Castells, Xavier Gonzàlez, i la directora Castellera del Concurs de Castells, Ester Roca. L’acte ha comptat amb la participació de representants de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Tarragona com a col·laboradors institucionals, d’Estrella Damm, Repsol, BASF i Movistar, patrocinadors principals del Concurs, membres de les quatre colles de Tarragona i de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC).
Aina Mallol Capella, mallorquina de 32 anys resident a Valls, “amb el cor a Vilafranca i de família serrallenca”, i graduada en Disseny i Arquitectura Efímera, ha estat l’autora del cartell oficial. La vinculació amb el món casteller des de fa més de 20 anys, ha estat la seva principal font d’inspiració a l’hora de crear la imatge i el cartell.
Tal com ella explica, el Concurs és una d’aquelles fotografies mentals que es queda gravada a la ment per sempre i això és el que volia transmetre en el cartell. En aquesta mateixa línia, Mallol defineix el seu projecte com “una explosió de colors sobre un fons incomparable, tenyit per les emocions de milers de camises de colors, enlairant les seves construccions”.
Mallol afirma que ser l’encarregada de fer el cartell ha estat tot un luxe i un privilegi i reconeix també que la responsabilitat del projecte ha estat majúscula: “He pogut plasmar i ajuntar en un cartell tot el que estimo i això per mi, no té preu”.
Les entrades disponibles el pròxim 31 de juliol
El pròxim dimarts 31 de juliol es posaran a la venda les entrades del Concurs per a les jornades del dissabte 6 i del diumenge 7 d’octubre.
A la roda de premsa, Gonzàlez ha explicat que aquell mateix dia a partir de les 10h del matí es faran públiques, a través de les xarxes socials oficials del Concurs, els enllaços de les pàgines web per accedirà a la venda d’entrades des d’on es podrà realitzar la compra de fins a un màxim de 4 entrades per persona.
El director del Concurs de Castells ha detallat que per al dissabte 6 d’octubre, es posen a la venda un total de 4.080 entrades de la graderia, deixant-ne 360 per a les colles i 300 per a patrocinadors i promocions. Per a la jornada del diumenge, també a la graderia i partint de l’ aforament de 4.740 localitats, es posen a disposició del públic 3.680 entrades i deixantne 760 per a les colles i 300 per als patrocinadors. I pel que fa a les localitats del primer pis, que compta amb un aforament de 1.200 places, 1.050 es posen a la venda i les altres 150, es reserven per als patrocinadors.
Pel que fa al preu de les entrades, el de la jornada del dissabte serà de 5 € i el del diumenge, tant les de la graderia com les del primer pis, s’incrementen en 2 € respecte al preu de les entrades del Concurs del 2016. Aquest increment és degut a l’augment de la taula de premis per així recompensar i valorar l’esforç, el compromís, la manutenció i els desplaçaments de les colles. En el plenari municipal del pròxim 20 de juliol, s’aprovaran i es ratificaran els preus oficials de les entrades. Gonzàlez també ha recordat que l’accés al certamen de Torredembarra és gratuït.
En la roda de premsa també s’ha informat de les campanyes a les xarxes socials amb el lema #SensacióConcurs que s’han posat en marxa a Instagram i a WhatsApp, aquesta darrera amb la col·laboració de Catalunya Ràdio i de Tarragona Ràdio a la qual s’ha convidat també a participar-hi a les emissores locals que tenen programes castellers.